Barevné terapie jako léčebný prostředek spočívají v posílení regulačních sil těla a tím uvedení organismu do rovnováhy. Chvění světla a barev nevnímáme jen očima, ale i pokožkou.

Každá živá buňka vyrábí sama jemný bioelektrický proud, neboť je svou látkovou výměnou podřízena různým chemickým přeměnám. Tento proud přichází na jedné straně z krevních elektrolytů a lymfy a na druhé straně z kosmu, slunce, světla a barev. Barevné světlo zprostředkovává našemu organismu léčivé impulsy a má účinný vliv na tělesné i psychické poruchy. Barevná terapie ovlivňuje: zmírnění bolestí, obnovu buněčné tkáně, podporu veškerých tělesných funkcí, látkovou výměnu a cirkulaci, tvorbu červených krvinek, rozšíření cév a kapilár, prokrvení a zpevnění tkání, utlumení zánětů, zničení zárodků bakterií a hnisu, harmonizuje nadměrné funkce.

ČERVENÝ LÉČIVÝ PAPRSEK – způsobuje roztažení cév, působí povzbudivě na srdce, plíce a žíly, vylepšuje proudění krve, tvorbu červených krvinek, posiluje dechové funkce, zvyšuje nízký krevní tlak, aktivuje a dodává tepelnou energii při nachlazení, tělesném vyčerpání a ochabující pohlavní síle. Stimuluje stavy nedostatku energie.

Pomáhá při: chudokrevnosti, mentální anorexii, ochrnutí, svalové slabosti, čerstvých ranách, kožních onemocněních způsobených špatným prokrvením, ztrátě periody, chronickém kašli, onemocnění hrtanu a omrzlinách.

ORANŽOVÝ LÉČIVÝ PAPRSEK – povzbuzuje, uahřívá, posiluje energii, uvolňuje křeče, zlepšuje náladu. Ovlivňuje krevní oběh, lymfu, posiluje plicní tkáň, činnost žláz a ulevuje při srdečních potížích.

Pomáhá při: anemii, únavě, slabosti krevního oběhu, ledvinové slabosti, arterioskleroze, hubnutí, alergiích, nedostatku energie, při psychozách, trudomyslnosti a strachu( kde se má ale oranžová střídat s modrou).

ŽLUTÝ LÉČIVÝ PAPRSEK – povzbuzuje solar plexus, vyrovnává poruchy nervového systému a žláz, dodává veselí a radost, zahání únavu, trudomyslnost, povzbuzuje intelekt, paměť, ctižádost a výdrž. Stimuluje centrální nervový systém a funkci žláz.

Pomáhá při: onemocnění jater, močového měchýře, ledvin, žaludku, zažívacího ústrojí, při poruchách látkové výměny jater ( časté příčiny vyrážek a celulitidy), při nečisté pleti, alegiích, ztrátě paměti a při problémech s učením.

ZELENÝ LÉČIVÝ PAPRSEK – zklidńuje, stabilizuje, regeneruje nervový systém a podporuje celkové uvolnění organismu, posiluje nervy, redukuje krevní tlak, přináší klid a spokojenost.

Pomáhá při: srdečním selhávání, přetížení nervů, bronchitidě, astmatu, kašli, vysokém krevním tlaku, cukrovce, zánětech kloubů, otocích, zduřeninách, chronických zánětech, revmatismu, arthrose, křečích, svalovém napětí, při poruchách zraku a očí.

MODRO-ZELENÁ – působí na tvorbu svalů a tkání, posiluje a omlazuje pokožku, celkově regeneruje a uvolňuje.

MODRÝ LÉČIVÝ PAPRSEK – má uklidňující, ochlazující, krevní tlak snižující a odlehčující účinek. Všechny „horké“ nemoci potřebují modrou barvu. Normalizuje krevní cesty, zklidňuje nervy, neklid, strach, nadměrnou funkci štítné žlázy, překrvení a nespavost.

Pomáhá při: hnisavých zánětech, vnitřním krvácení (např. z nosu), bolestech v krku, zátylku a ramen, při zánětech vedlejších dutin, rýmě, bolestech uší, zubů (způsobených zánětem), bolestech hlavy, poruchách zraku, při horečce, mokvavých onemocněních pokožky, abscesech, vředech, vyrážkách, bradavicích a popáleninách, při kolikách a nadměrné aktivitě.

INDIGOVĚ MODRÝ LÉČIVÝ PAPRSEK – sjednocuje energii všech šesti spektrálních barev v mohutnou sílu se zvýšeným účinkem pro vyléčení, zklidnění a utišení bolestí. Tento paprsek je nejvíce účinný při onemocněních v oblasti hlavy (oči, uši, nos), při poruchách růstu a při duchovním a duševním vyčerpání.

FIALOVÝ LÉČIVÝ PAPRSEK – dává duchovní sílu, zesiluje účinek meditace a vede k vyšším stavům vědomí. Působí na slezinu, dodává energii, pomáhá při migreně, nervových chorobách, stavech silného vzrušení, harmonizuje tok lymfy. Pomáhá při padání vlasů a tvorbě lupů.