Pro větší potěšení z masáže mám pro Vás připraveny originální ručně vyrobené oleje z levandule a třezalky. Levandule je z vlastní zahrádky (tedy ne z Provence ale z Lužice), ekologicky pěstovaná (nehnojím, jen zalévám dešťovkou) a hlavně je opečovaná s láskou a třezalka pochází z okolní moravské přírody.  Levandule i třezalka jsou macerované ve slunečnicovém oleji za studena lisovaném a léto je naplnilo sluníčkem, které je z olejů cítit. Vše je vyráběno ručně.

LEVANDULE – je bylinka, jejíž modré květy užívali k léčení v dávných dobách již Peršané, Řekové i Římané. Benediktýnští mniši přenesli tyto polokeře přes Alpy a poté Levanduli poznal celý svět. Sv.Hildegarda vychvalovala její léčivou vůni i medicínské schopnosti, Paracelsus používal levanduli jako prostředek ke zklidnění nervů a ochranu proti nákaze. Levandule zaujala i voňavkářský průmysl a stala se známou díky kolínské vodě, kterou rád používal Napoleon. V současnosti jsou dezinfekční a uvolňující účinky levandule užívány ve farmakologii, medicíně, aromaterapii i domácím lidovém léčení.

Použití levandule může být vnitřní i vnější.

Vnitřní : poruchy usínání, stres, nervozita, podráždění, deprese, citlivost na počasí, bolest hlavy, závrať, zažívací potíže (koliky, křeče, nadýmání, dráždivý žaludek či střevo, nervové střevní potíže, nechutenství) – ve formě čaje z květů.

Vnější : levandulová koupel (pro uvolnění ), inhalace ( při onem.dých.cest). Vmasírování levandulového oleje či tinktury podporuje prokrvení při revmatických potížích, při bolestech hlavy. Bylinný polštářek nebo obklad s levand. olejem se přikládá na hrudník pro uklidnění, navození spánku či při léčbě nachlazení. Éterický levandulový olej (aromaterapie) se používá při poruchách usínání, nervozitě, migrenách i astmatu, pro hojení ran a k dezinfekci.

TŘEZALKA – byla nazývána čarovník, koření matky Boží, svatojánská bylina, Janův olej. Ve starověku se uplatňovala ve formě oleje na hojení ran a Paracelsus (lékař, alchymista a přírodozpytec) ve svých spisech uvádí první zprávy o jejích antidepresivních účincích. V současnosti třezalce náleží důležité postavení v léčbě depresí mírného až středně těžkého stupně. Její sběr se doporučoval na svatého Jana – 21.června – v den letního slunovratu.

Třezalka má pozitivní vliv na vnímání světla lidským organismem a tím pomáhá vylepšovat náladu, vykazuje také protizánětlivé účinky a výborně hojí rány.

Použití vnitřní: deprese, úzkost, vyčerpání, poruchy spánku, migreny, bolesti moč.měchýře, citlivost na počasí, potíže v klimakteriu – ve formě čajových směsí.

Vnější : řezné rány a oděrky, pohmožděniny, podvrtnutí, vykloubení, popáleniny I.st., bolesti nervů, houser, ischias, natržené svaly, pásový opar, staré jizvy, revmat. potíže, prevence proleženin a vhodná je i k péči o suchou a křehkou pokožku.

Nežádoucí účinky : možná fotosenzitivita – během užívání se doporučuje vyhýbat se intenzivnímu slunečnímu záření a zvýšit ochranu proti slunci.

Kontraindikace : Nepoužívat bylinu při silných endogenních depresích (tj. vycházejících z psychického stavu).

Interakce : při současném užívání přípravků proti srážení krve nebo některých antibiotik je nutná konzultace s lékařem.

Olej při vnitřním užívání pomáhá na dráždivý žaludek a ke zklidnění žaludečních a dvanácterníkových vředů (1-3xdenně po dobu několika týdnů). Tento typ použití vždy pouze po konzultaci s lékařem.

!!  Tyto informace nenahrazují kvalifikovanou léčbu lékaře a proto každý, kdo se rozhodne pro využití těchto bylin a výrobků z nich, tak činí sám, ze své svobodné vůle.